להיות צלם מקצועי

 

מה דרוש כדי להיות צלם מקצועי

הפתגם הידוע אומר שתמונה שווה אלף מילים; אבל האם תמונה אחת משפיעה, כשמאות אלפי תמונות מצולמות מדי דקה? עבור צלם מקצועי – זהו בדיוק האתגר.

בימינו אנו לכל אחד יש מצלמה מסוג כזה או אחר (בעיקר בטלפונים חכמים), שבאמצעותה אנו מעלים אינסוף תמונות לרשתות החברתיות. אבל ההבדל בין צילום רגיל לצילום מקצועי, טמון בדיוק בעניין הזה – להפוך כל תמונה ליותר מסתם אחת שאנו מעלים לרשת החברתית. תמונה בלתי רגילה שתהיה גם בלתי נשכחת. מה בדיוק דרוש כדי שזה יקרה? הנה כמה עצות מהמומחים לתמונות.

הכרת ההיבטים הטכניים

בעבר הלא רחוק, לפני עידן הדיגיטל והאינטרנט, תהליך הצילום היה מסובך יותר. המצלמות היו מסורבלות וגדולות, והן דרשו שימוש בפילם במקום בשבבים דיגיטליים. אומנם רבים טוענים עד היום שלצילום האנלוגי יש איכות שלא ניתן לשחזר בצילום דיגיטלי, אבל בדבר אחד אין ויכוח – צילום אנלוגי לקח הרבה יותר זמן. מרגע הצילום ועד סיום הפילם והפיתוח במעבדות צילום, היו יכולים לחלוף שבועות רבים.

בישראל יש לא מעט חובבי צילום, ועל כך יעידו הקהילות הרבות בתחום זה ברחבי האינטרנט (אתרים כגון פוטולייט או d-spot.co.il, לצד קבוצות צילום רבות-משתמשים בפייסבוק). מעבר לכך, החיבה העזה לצילום ניכרת במספר הגדל והולך של אנשים המבקשים ללמוד את התחום בצורה מקצועית יותר, בבתי ספר לצילום כגון “בסיס” או “גליץ”.

לא משנה כיצד החלטתם לעשות זאת, אם ברצונכם להתמקצע בתחום הצילום – מוטב לכם להכיר מספר סוגים של מצלמות, שיטות צילום ועיבוד תמונה ועוד. היום מרבית המצלמות והתמונות הן דיגיטליות, וחלקן אף מערבות סוג של תהליך אנלוגי כלשהו (בעיקר אצל צלמים מקצועיים). ברמת העקרון כל אחד יכול להיות צלם, בעיקר מכיוון שהעין האנושית היא מצלמה משוכללת בזעיר אנפין והמוח הוא מקום האחסון של התמונות. אבל כדי להיות צלם מקצועי לא מספיק לבצע את תהליך הצילום בנונשלנטיות, ולהסתפק בתוצר של המצלמה. צריך לבחון אותו תמידית, ולשאוף להשתפר בכל פעם שמצלמים תמונה נוספת.

מערכת היחסים בין הצלם לציוד הצילום שלו היא נושא חשוב. ככל שמתקדמים בתהליך הצילום, ובמידה שאכן מבקשים לשפר אותו ולהפוך למקצועיים, כך רוכשים כבוד למצלמות, לחצובות ולשאר העזרים הטכניים שהופכים את הצילום מתהליך לאמנות. צלם השואף להשתפר ודאי וודאי שירכוש מצלמות מתקמדות יותר עם חלוף השנים, יתעדכן בטכניקות חדשות ואף יהיה מעורה בקהילות צילום (דוגמת אלו המצוינות מעלה).

יש גם צד אמנותי בכל הסיפור

יש צלמים שיאמרו שההצלחה טמונה בעיקר בתפעול נכון של הציוד ובהכרתו על כל צדדיו; ואילו אחרים ידגישו דווקא את ההיבטים האמנותיים יותר – הזמן, המקום, ההקשר, האור ועוד. למרות חוסר ההסכמה לכאורה, רבים יסכימו שצילום הוא תערובת מוצלחת של אמנות ומדע: יש את ההיבטים הטכניים מצד אחד (תפעול מצלמות מסוגים שונים, עיבוד תמונה וכו’), ומצד שני יש את אותו טאץ’ אמנותי שלא תמיד ניתן לשכפל (כישרון). זה לא אומר שאי אפשר ללמוד כיצד לשפר וללטש את שני הרכיבים הללו; אך מי שכישרון הצילום מצוי בכיסו, יגיע לרמה מקצועית גבוהה במהירות רבה יותר בהשוואה לאחרים.

אם אתם יכולים ללמוד אצל צלמים מקצועיים בהחלט הרווחתם, אך צילום ניתן ללמוד גם בדרך חווייתית יותר, כגון טיולי צילום למיניהם עם חברים ובני משפחה (או כחלק מקורס שבחרתם ללמוד). קהילות צילום וירטואליות רבות מציעות טיולי צילום כחלק מגיבוש החברים ושמירה על מקצועיותם. הקפדה על ציוד חדיש ותקין, לצד שמירה על התלהבות ורצון ללמוד עוד – כל אלו יסייעו לכם להפוך מצלמים חובבים לאנשי מקצוע.

חזרה לכל הפוסטים
רוצים לשמוע עוד פרטים? הזינו פרטיכם ומיד נחזור אליכם
אנא הזן מספר טלפון תקין

גלו את הצלמים שלנו

צילום אירועים - מאיר פררה
צילום אירועים - מאיר פררה

מאיר

צילום סטילס, ווידאו, אזור גוש דן, שפלה, דרום, דרום עד אשקלון, דרום עד אשדוד

צילום אירועים - אייל  חדי
צילום אירועים - אייל  חדי

אייל

צילום סטילס, אזור גוש דן, דרום, ירושלים, שפלה, שרון, אילת, חיפה והסביבה, צפון עד חדרה

צילום אירועים - איתמר יששכר
צילום אירועים - איתמר יששכר

איתמר

צילום סטילס, אזור שרון, חיפה והסביבה, צפון

צילום אירועים - תומר בן ציון
צילום אירועים - תומר בן ציון

תומר

צילום סטילס, אזור גוש דן, שפלה, שרון, דרום עד אשקלון, צפון עד חדרה, דרום עד אשדוד

צילום אירועים - ‫רוני פוקס‬‎
צילום אירועים - ‫רוני פוקס‬‎

‫רוני

צילום סטילס, אזור גוש דן, צפון, דרום, ירושלים, שפלה, שרון, חיפה והסביבה

צילום אירועים - דותן מאור
צילום אירועים - דותן מאור

דותן

צילום סטילס, אזור גוש דן, דרום, ירושלים, שפלה, שרון, אילת

צילום אירועים - איתי פוגל
צילום אירועים - איתי פוגל

איתי

צילום סטילס, אזור גוש דן, צפון, דרום, ירושלים, שפלה, שרון, אילת, חיפה והסביבה

צילום אירועים - אלעד מימון
צילום אירועים - אלעד מימון

אלעד

צילום סטילס, אזור גוש דן, שפלה, שרון, צפון עד חדרה, דרום עד אשדוד

צילום אירועים - איתמר ט טף
צילום אירועים - איתמר ט טף

איתמר ט

צילום סטילס, אזור גוש דן, שפלה, שרון, ירושלים

צילום אירועים - איגור  קרוטר
צילום אירועים - איגור  קרוטר

איגור

צילום סטילס, אזור גוש דן, שפלה, שרון, צפון, ירושלים, דרום

מתלבטים? רוצים לדבר איתנו?

הזינו מספר ומיד נחזור אליכם

פעם ראשונה?
הרשמו עכשיו לאתר ומצאו את הצלם
המושלם לאירוע שלכם!
הרשמה לאתר

התחברות לאתר